Frequently Asked Questions

Deze FAQ is het laatst gewijzigd op 5 september 2020

Is het mogelijk om langs te komen om een product te bekijken, testen en/of afhalen ?
– Ja, dit is zeker mogelijk op afspraak en wordt zelfs aangeraden! Er is geen betere manier om te bepalen of de PC voldoet aan jouw eisen dan er zelf een aantal potjes op te gamen. Tevens hebben wij altijd een ruim assortiment aan Game PC’s zodat je ook het verschil tussen de PC’s kunt testen. Ook handig om de vele verschillende (RGB) behuizingen in het echt te zien. Zie hiervoor de contact pagina. Game PC’s kunnen getest worden met het spelen van gratis games zoals Fortnite, Apex Legends en CS:GO. Heb je een speciaal verzoek laat het ons weten.

Is het ook mogelijk om in het weekend of ‘s avonds langs te komen ?
– Ja, altijd op afspraak

Hoe komt het dat jullie prijzen zo laag zijn ?
– De componenten worden groot ingekocht. Wij controleren bijna dagelijks acties bij tientallen verschillende leveranciers. Het prijsvoordeel wordt doorberekend naar de klant.

-Een aantal gaming PC’s bestaan uit een combinatie van nieuwe en jong gebruikte artikelen. De jong gebruikte artikelen zijn altijd grondig gecontroleerd en altijd inclusief garantie. Ook hier worden zoveel mogelijk artikelen groot ingekocht waarmee. Doordat er gebruik gemaakt wordt van jong gebruikte componenten valt cristech voor deze artikelen voor de belastingdienst onder de “marge regeling”. Voor consumenten zeer interessant omdat er dan geen BTW afgedragen wordt over het verkoopbedrag. Dat voordeel zie je dus ook terug in onze prijzen.

Hoe zit het dan met garantie ?
– Dit verschilt per product en wordt aangegeven op de productpagina. Op nieuwe PC’s zit altijd standaard 2 jaar carry-in garantie. Op alle PC’s waar jong gebruikte componenten verwerkt zijn, zit minimaal 6 maanden carry-in garantie.

Wat als een game PC defect gaat na de garantie termijn ?
– Al onze Game PC’s worden uitsluitend geassembleerd met A-merk componenten om storingen zo minimaal mogelijk te maken. Mocht er toch een hardware storing optreden kan dit altijd kosteloos en vrijblijvend onderzocht worden. Indien er hardware vervangen moet worden en hierbij komen extra kosten zal dit altijd met de klant van tevoren overlegd worden.

Hoe lang duurt het voordat een defect opgelost is?
– Service is voor ons het aller belangrijkste. Hoe werkt dit in de praktijk bij cristech? In 99% van de gevallen kan er direct gerepareerd worden en waar nodig een onderdeel vervangen. In de uitzonderlijke situatie dat een specifiek onderdeel niet op voorraad ligt zal dit doorgaans binnen 1-2 werkdagen in huis zijn. Wanneer een defect artikel opgestuurd moet worden naar de leverancier voor garantie krijgt u als klant direct hetzelfde of een vervangend artikel mee. Hierdoor kunt u meteen weer gebruik maken van de PC.

Waar wordt precies garantie op gegeven?
– Garantie wordt altijd gegeven op de hardware, nooit op software.

Kan ik een BTW factuur ontvangen bij aanschaf van een Game PC waarin jong gebruikte componenten verwerkt zijn ?
– Doordat er deels gebruikt gemaakt wordt door jong gebruikte artikelen wordt er standaard een Marge factuur meegeleverd. Een BTW factuur kan voordeel bieden voor ondernemers die de belasting kunnen aftrekken. Deze factuur kan op verzoek gemaakt worden. neem hiervoor contact met ons op voor een aangepaste prijs.